Öppet hus på Vendelsömalmsskolan!

Varmt välkomna till Öppet hus på

Varmt välkommen till Vendelsömalmsskolans Öppet hus! Onsdag 1/2 2023 mellan kl 17.45 och 19.30.

Matsalen serverar soppa och hembakat bröd från kl 17.45 och håller sedan öppet under kvällen.

Klockan 18.00 hålls en gemensam presentation i maulan, vår matsal och aula, där ni får träffa skolledning och personal samt lyssna på skolans kör. Därefter ges ni möjlighet att gå runt i skolans ljusa och rymliga lokaler.

Lågstadiet visar sina lokaler, både förskoleklass i huvudbyggnaden och hur de arbetar med matematik och svenska i åk 1-3 i E-huset (lågstadiebyggnaden). Ni kommer även få ta del av skolans fina och av eleverna mycket uppskattade rastverksamhet som fritidspedagogerna anordnar varje rast.

Mellanstadiets elevrådsrepresentanter visar runt i G- huset, vår ljusa och fräscha mellanstadiebyggnad. Där ni kan ställa frågor till lärare och ta del av olika arbeten och projekt som våra elever arbetar med.

Även högstadiet har elevrådsrepresentanter på plats, de kommer guida er runt i vår nyrenoverade huvudbyggnad. I klassrummen möter ni elever och deras lärare när de arbetar med moderna språk, gör NO- laboration, har läxhjälp, arbetar med kärnämnet svenska och undervisas i det kreativa ämnet slöjd.

Vi har naturligtvis även öppet i skolans elevcafé och i det levande skolbiblioteket.

Vi ses den 1 feb 2023.

Senast uppdaterad: 8 januari 2023